torsdagskväll - dagen före helg

hej alla glada! idag är det torsdag, vilket måste vara en av de värsta dagarna i veckan. man går i skolan från 8 på morgonen till 4 på eftermiddagen ( fast 3 om man skippar sista lektionen) och såklart har man tjockt med plugg. alla smarta lärare lägger ju de jävligaste läxorna till på fredagar! dom tror säkert att dom är schyssta, men dom kan ju bara ta sig! om dom verkligen vill vara "våra vänner" eller vad det nu är dom säger så behöver dom ju inte ge oss några läxor! eller hur? och jag vet, jag brukar inte plugga sådär jättemycket (snarare inget) men nu är jag nog tvungen. efter en hel dag på fik, facebook och MSN måste jag sätta mig och plugga. vi har största matteprovet imorgon och det sätter typ hela betyget. så det måste man väl plugga på. fast jag förstår verkligen inte meningen med att kunna räkna ut sidorna på en triangel, och vad fan ska man med "generallösningar" eller vad det nu heter till? när ska jag någonsin använda denna onödiga kunskap? aldrig faktiskt.
som tur är finns mina underbara vänner till min räddning, och man får inte glömma gossip girl. det måste vara världens bästa bok genom tiderna, och den handlar om något man faktiskt vill läsa om! inte sånt skit som böckerna man ska läsa i skolan. jag har precis läst ut tvåan, och jag kan inte fatta att blair och nate inte gjorde det! vad fan, är det så svårt att bara ha sex? det är ju ingen big deal, bara sex. och hon som hela tiden vill ha det speciellt på något hotellrum och med ljus och sånt. visst, jag vet, det är romantiskt och gulligt och allt sånt, men sanningen är att det är bättre utan. när man bara gör det för att man känner för det. hon ångrar sig nog nu efteråt. och speciellt nu när nate är tillsammans med jenny. kan inte vänta tills jag får tag i nästa bok. jag lovar, blair kommer typ döda jenny för att hon snodde hennes kille.

nej, hur kul det än är att blogga så måste jag nog ringa jenn snart. har mycket att snacka om! (den där brunetten som flörtade ganska rejält på tunnelbanan idag, kan det vara mer obvious?)

ha det bra och önska oss lycka till på provet imorgon!

//Frida

oj, det glömde jag säga: A:s fest var så jävla bäst! fan, vi kom ju inte hem förrän 5 på morgonen! tack för en underbar kväll! hoppas vi får lika kul imorgon ikväll, efter att det där jävla matteprovet är över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0